Wednesday, December 31, 2008

Kisah 2008

Aku ada beberapa kisah yang menarik dan menggembirakan di antaranya ialah:

1. Aku dikurniakan seorang srikandi Nor Rahadatul 'Aish. Pertama kali mengendong anak dan mengazankan dalam keadaan matanya melihat aku. Argh aku jatuh cinta.

2. Aku Dapat pergi ke Istanbul bersama para pelajar. Satu pengalaman ke tempat yang ingin aku pergi lagi satu hari nanti. Aku berazam.

3. Adikku Mohd Afiat Dhiyaulhaq bertunang dengan gadis pilihannya iaitu dari Pulau Pinang. Hehe sama macam abgnya cuma dia lebih kacak daripada aku.

4. Isteriku dapat penempatan guru di Kelantan, alhamdulillah berada berdekatan dengan suaminya hampir 7 bulan berjauhan.

5. Aku buat satu lagi lawatan akademik ke Karimun, Riau Indonesia, walaupun dalam keadaan penuh kontroversi. Yer aku malas pergi kerana tiada pelajar yang dapat mengikuti lawatan kali ini.

6. Aku mempunyai banyak tempat berdiskusi dan berwacana. Aku beruntung kerana dikelilingi oleh saudara mara yang bijak pandai seperti ayahku yang sentiasa berbicara mengenai rahsia Ihya Ulumuddin, Ayah mertua dalam bidang seni bina, Pakcik Alwi dengan sejarahnya, Pakcik Hisyam tempat sumber rujukan aku dalam bidang agama dan tidak lupa kepada abg iparku sekarang berada di USA. Aku kagum dengannya kerana dalam umurnya sebegitu muda belajar PHd, aku jadikan dia sebagai contoh. Ya aku dikelilingi oleh insan yang hebat.

No comments: