Wednesday, May 21, 2008

Sudah Pergi....

Pada tanggal 23 April 2008, pada jam 8 malam telah prgi seorang insan yang amat ku sayangi. Sedih yang teramat sangat ku alami. Hanya pada hari ini aku mampu untuk mencoret sedikit walaupun setelah lama aku inginkan.

Setiap kali pulang ke kampung Bangsal Lebah, aku teringat sangat dengan Tok Wan aku, setiap kali kenangan datang melingkari ingatan aku. Bila setiap kali berbicara mengenai Tok Wan, air mata denga lajunya turun membasahi pipi. Apa kan daya...aku rindu sangat dengan Tok Wan.

Perasaan ku teramat sukar untuk mengawal hati ku ini. Tok Wan pernah bertanya kepada sepupu bila aku hendak balik, sepatutunya aku balik terus, tetapi aku berjanji akan pulang hujung minggu. Memang aku pulang dengan meratapi jenazah Tok Wan.

Itulah satu perkara yang tak akan aku lupa, setiapa kehendak orang tua mestilah didahulukan.

Al-fatihah untuk Tok Wan dan Tok.

Bersabarlah, di sebalik kesabaran ada hikmahnya. Setiap hikmah adalah daripada Rabbul Jalil.

No comments: