Thursday, September 11, 2008

Darul Quran Jakim

Masjid Darul Quran Jakim, Kuala Kubu Bharu.

Alhamdulillah, pada pagi ini saya ada menjalankan ujian hafazan bagi pelajar KO. Alhamdulillah semu pelajar dapat memberi hafazan yang diyakini lulus dengan cemerlang.


secara sedar atau tidak saya terimbau kembali masa belajar di Darul Quran pada sesi 2002-2005. Satu kenangan yang sukar hendak dilupakan. Satu tempat yang indah , tenang, damai. Saya rasakan pengalaman yang paling beharga ketika menuntut di sana.


Ada sebuah masjid dan perpustakaan di pinggir tasik memang mengasyikkan membaca buku dan mengulang al-Quran. Sambil melihat alam sekeliling yang mendamai jiwa.
Teringat juga masa majlis khatam al-Quran beramai-ramai, penontonnya ialah ibu dan bapa. Melihat ada ibu yang menangis kegembiraan kerana anaknya sudah bergelar al-Hafiz. Itu semua kenangan manis yang tidak mungkin dilupakan. Saya juga mengimpikan supaya satu hari nanti anak saya dapat menghafal di Darul Quran Jakim.
Darul Quran satu destinasi yang menjadi impian kepada bakal-bakal hafiz.


Bersabarlah, di sebalik kesabaran ada hikmahnya. Setiap hikmah adalah daripada Rabbul Jalil.

No comments: