Sunday, February 15, 2009

Tidak Terhad Cara kasih Sayang

Pelabagai kisah yang berlaku pada bulan ini, ialah mungkin menunjukkan kelainan rasa kasih sayang terhadap pasangan masing-masing. Di sini menunjukkan bahawa cara dan bagaimana untuk meraikan atau menyatakan kasih sayang tidak terhad. Oleh demikian manusia mempunyai kebebasan untuk menyatakan kasih sayangnya dalam pelbagai cara. Terpulang kepada individu adakah mahu cara tradisional atau modernisasi.

Seperti di bawah ini?

Nikah ala Tarzan di Hari Kasih Sayang

2 comments:

annur huda said...

Manusia ini mempunyai otak yang dianugerahkan oleh Allah S.w.t mempunyai keupayaan untuk berfikir. Keupayaannya berbeza antara satu sama lain bergantung kepada banyak faktor, antaranya;
• Pergaulan
• Pemakanan
• Pendidikan
• Persekitaran
• Pengalaman dan sebagainya.
Justeru itu, apabila banyak faktor yang memainkan peranan dalam proses pembentukan pemikiran seseorang, maka akan banyak pula la timbul ideologi yang tidak sekata dan seragam. Apabila dikaji dari perangai manusia, rata-rata manusia akan berpegang pada pendapat atau ideologi diri mereka ataupun kumpulan yang disertai mereka. Amat jarang manusia yang sering saja tunduk pada ideologi orang lain dengan mudah melainkan manusia-manusia yang terlalu lemah pemikirannya..

hanya sekadar pandangan yang ideologi manusia ini berbeza...

muqayankabut said...

Ideologi tidak lagi menjadi isu dalam mencari hak persamaan.

Ideologi jgn dijadikan sebagai satu melebihi keperluan lain iaitu kesepaduan.

terima kasih atas perkonngsian ide.