Wednesday, March 25, 2009

Aku Terima

Beberapa dugaan dan ujian aku terima dalam bulan ini iaitu Mac. Bulan ini memang banyak membawa ujian yang kadang kala sukar dimengertikan.




  1. Pertamanya anakda sudah berumur 6 bulan, alhamdulillah dalam proses pembesaran ini memang tidak dielakkan pelbagai perkara yang tidak diingini tetap berlaku. Sakit adalah perkara yang paling ditakuti oleh ibu bapa. Mana tidaknya anak kecil menangis menahan kesakitan. Ya aku berani katakan di sini, sesiapa yang berkahwin dan mempunyai anak sudah pasti cinta dan sayangnya kepada kedua-dua ibu bapa akan bertambah.

  2. Mana tidaknya, kita mengimbau kembali bagaimana kita dijaga,diasuh, dan dibelai manja. Apabila kita meningkat dewasa boleh melakukan perkara yang melukakan hati sang ibu. Ya siapa yang bakal dan akan memiliki anak renungkanlah. Memang benar syurga di bawah tapak kaki ibu!

  3. Aku juga sekarang ini, menderita kesakitan. Aku sukar hendak makan dan bercakap, aku berdiam diri sepanjang masa. Ya aku sakit, sakit yang aku kerap menimpa aku, abah, dan saudara mara aku iaitu ulser mulut.

  4. Bezanya kesakitan mempunyai perbedaan tempat atau kawasan mulut. Jika terjadi disekitar bibir tidaklah menyakitkan berbanding dengan kawasan lidah. Ya ulser telah terjadi di kawasan lidah aku. Bad mood sepanjang hari.

  5. Seterusnya mengenai MA aku, aku bertungkus lumus, letih, dan merosot kadar penulisan aku. Kenapa? ini adalah pengaruh kuat politik yang meresap dalam minda aku. Ya terutamanya isu mengenai PPSMI. Aku mengharap isu ini diselesaikan dengan segera.
  6. Aku rasa kecewa dan sedih sudah hampir dua minggu aku tidak muraja'ah al-Quran. Ya memang sedih.

1 comment:

Mighty MS said...

Bersabarlah..kerna semua itu pasti ada hikmahnya..