Thursday, December 4, 2008

Ya, Aku Sudah Pulang

Aku baru tiba dari Karimun Riau pada jam 5 pagi, aduh rasa letih sangat tetapi apakan daya aku cuti hanya tinggal dua hari lagi yang terpaksa dimanfaatkan untuk cuti Hari Raya Aidiladha.

Apa cerita aku di sana? Sebenarnya niat aku untuk mencari tempat sejarah di sana tidak berjaya. Aku merasai kecewa itu apabila semua perancangan yang dirancang di sini diubahsuai pada saat akhir. Ramai peserta tidak peduli tetapi aku peduli perkara sebegini.

Tidak aku nafikan, di sana memang syurga untuk membeli belah seperti pakaian, barangan cenderahati dan aku tidak lupa untuk membeli 4 buah buku dan satu hadiah dari Pak Irwanto seorang dosen di Universitas Karimun. Terima kasih Pak kerna mempunyai minat yang sama. Pak Irwanto juga mencadangkan aku membeli buku Manajemen Menangis sebuah karya yang menarik untuk dibaca dan diulas.

Aku masih dalam keletihan, Insyaallaah petang ini bertolak pulang ke Perlis. Seperti mana kita sedia maklumi, masyarakat Indonesia (di Universitas Karimun) menghormati Malaysia. Aku tidak mahu mengulas perihal ini disini kerana ada perbincangan di sana.

Pulau Karimun tidak jauh dari Johor hanya mengambil masa 45 minit sahaja menggunakan feri. Kepada sesiapa yang ingin membeli belah jangan lupa membawa duit yang banyak kerana aku sudah menghabiskan di sana lebih kurang 5 juta rupiah. Lumayan.

No comments: