Sunday, November 30, 2008

Karimun, Riau Indonesia

Pada malam ini aku akan bertolak ke Pulau Karimun bersama-sama dengan pensyarah yang lain. Kali ini pertama kali aku ke tempat ini untuk mencari sesuatu yang aku rasakan akan berjumpa di sana.

Beberapa perkara aku telah senaraikan untuk mencari bahan di sana antaranya ialah:

1) Sudah semestinya membeli beberapa jenis buku di toko yang terkenal di sana kerana untuk mencari bahan bagi kajian sarjana proses pembikinan.

2) Mencari jejak-jejak sejarah mungkin barangkali wujud hubungkait antara Tanah Melayu dengan Karimun. Jikalau Riau memang sudah biasa kita kedenganran.

3) Mencari sesuatu yang telah hilang, nanti akan aku ceritakan lebih lanjut mungkin pada masa ini tidak sesuai.

4) Bila mana para pelajar Indonesia bangun berucap dan berhujah cukup menakjubkan, dari mana mereka mengasahkan bakat seperti itu. Ya aku pernah sekali di Jambi. Terkedu dan terkebil aku dibuatnya.

5) Ini untuk ibu bapa aku iaitu kitab Raja Haji.

6) Kain batik dan jaket kulit.

1 comment:

Khalifah Allah said...

Anda harus bijak berbelanja ya!!