Wednesday, September 2, 2009

Cuti Hari Kemerdekaan

  1. Pulang ke kampung isteri di Pulau Pinang pada petang Khamis lepas. Kepulangan kali ini agak menguju tahap pemanduan dan kecekapan, bila mana cermin kereta di hadapan retak seribu sebelum sampai Tasik Banding. Jarak yang masih jauh menjadikan perjalanan kurang enak kerana terdapat anak kecil bersama. Memandu kereta dalam keadaan hujan dan cermin pecah amat memenatkan dengan pemandangan memang terbatas dan amat berbahaya. Alhamdulillah dengan bantuan daripada Allah sampai di Penang jam 7.30 malam. Kesian 'Aish terkejut dengan pekikan suruh keluar dari kereta. Besok pagi terus hantar kereta ke bengkel selamat RM $00.
  2. Petang jumpa murabbi untuk pembetulan bab pertama dan kedua. Terima kasih Dr. Nizam.
  3. Sabtu memandu ke Perlis, jumpa mak rindu sangat dengan cucunya, ingat rindu dengan anaknya, 'Aish telah merampas tempat walidnya. Jika pulang ke Perlis tidak sekiranya tidak menjamah laksa Kuala Perlis, habis ½ kg.
  4. Petang Isnin bertolak ke Kelantan, sedang sedap memandu dikejutkan dengan satu kemalangan sebuah bas dan sebuah kereta Satria. Bas menjunam ke dalam gaung dan Satria hancur. Ngeri!
  5. Sekarang sedang melihat dan memilih cuti yang sesuai hendak berhari raya. Tahun ni beraya dari Perlis hingga ke Johor.

1 comment:

srikandi said...

uiks,cuti2 malaysia ea ustaz..huhu..best2..