Saturday, August 23, 2008

Ade Perubahan

Dalam kehidupan ini sudah semestinya kita melalui perubahan. Perubahan yang dilalui secara sengaja atau tidak sengaja. Alhamdulillah banyak perubahan yang telah kita lalu.

Apa yang hendak dikongsi di sini bukanlah satu perkara untuk beratkan otak kita. Sahaja saya membawa satu perubahan yang telah saya lakukan iaitu sebelum ini apabila balik ke kampung iaitu Pulau Pinang saya mangambil masa lebih kurang empat jam. Selepas itu saya dapat kurangkan jadi 3 jam 45 minit. Setiap kali saya pulang ke kampung saya dapat buat rekod baru (bukan olimpik jer ade rekod), rekod peribadi iaitu 3 jam.

Memang rasa cepat sangat. Alhamdulillah saya dapat mempelajari beberapa skil terbaru dalam mengawal kereta. Pokoknya bila berada dalam keadaan laju jangan rasa gelebah. Relaks sahaja.

Entry bukan untuk kita berlumba tetapi moralnya ialah setiap kali saya memandu kereta pulang ke Penang, saya akan berusaha. Begitu juga sekiranya kita ingin mengharungi perubahan jangan kita tunggu dan lihat sahaja orang lain melakukan perubahan untuk kita tetapi kita yang perlu melakukan perubahan tersebut ke atas keadaan.

Ingat jangan biarkan kita dijadikan bahan untuk perubahan.
Bersabarlah, di sebalik kesabaran ada hikmahnya. Setiap hikmah adalah daripada Rabbul Jalil.

No comments: