Thursday, August 21, 2008

Apa Masalahnya?

Hari ini sibuk sebenarnya, tapi perlu juga diberi peluan untuk berkongsi kali ini. Sejak kebelakangan ini sukar untuk mencari masa yang sesuai untukl menulis walaupun banyak perkara bermain difikiran.

Baru sebentar tadi semasa menghantar laporan AKNC, ada seorang staf memberi tahu mengenai perihal Pusat Islam iaitu mengenai jemaahnya yang kurang, kurang keselesaan kerana terdapat pelajar yang bising semasa solat.

Jadi tindakan yang diambil beliau ialah pergi solat di masjid bersebelahan dengan UiTM, aku pun terpikir sampai macam tu yer. Aku renung semula. Mungkin salah aku sebagai pegawai Pusat Islam di sini. Akan tetapi beliau memberi tahu bahawa bukan dia seorang saja buat macam ni malah ada jemaah familiar selalu komen mengenai masalah pelajar yang malas solat jemaah.

Baru aku sedari, patutla aku solat sorang-sorang masa cuti sem ni, hmm... tensen pulak aku dibuatnya. Memikir masalah ini. Senang jer diorang nak solat tempat lain tapi kenapa UiTM membuat Pusat Islam. Apa tujuannya? ialah memudahkan para pelajar dan staf untuk solat jemaah.

Tapi ini merupakan satu tindakan yang tidak rasional. Mudah melepaskan masalah pada orang lain. Aku tetap tak puas hati. Geram pun ada.

Tetapi ni jugak sebagai satu cabaran untuk aku sebenarnya.

Apa nak jadi la. Macam-macam fi'il orang ni.

Bersabarlah, di sebalik kesabaran ada hikmahnya. Setiap hikmah adalah daripada Rabbul Jalil.

No comments: