Monday, May 21, 2007

Manchester United

Satu kelab yang diminati ramai,satu kelab yang mempunya sumber kewangan yang mengkagumkan, satu kelab yang memiliki ramai bintang seperti Christiano Ronaldo, Rooney dan Carrick. Selain itu United memiliki seorang jurulatih yang disegani kawan dan lawan, beliau juga merupakan seorang jurulatih paling lama membimbing kelab Inggeris oleb sebab itu beliau seorang yang "tua" dengan pengalamannya.

Saya merupakan peminat setia United dari umur 5 tahun lagi ketika di bangku pra sekolah dari era Bran Robson hingga Ronaldo. Sungguh setia saya dengan kelab Inggeris ini. Jatuh bangun kelab ini saya ikuti daripda pemain yang paling diminati pada masa zaman persekolahan iaitu Eric Cantona yang lebih dikenali sebagai "King Eric' seterusnya jersey no tujuh menjadi milik kapten England David Beckham Sehingga sekarang no tujuh millik pemain muda berbakat Ronaldo. Saya tetap mengkagumi United.

Walaupun United tewas pada final piala FA dengan menyerahkan trofi kejuaraan kepadaa Chealse namun United tetap menawan dengan gaya permainan yang menakjubkan walaupun para pemainnya nampak keletihan. Apa pun United telah melakukan yang terbaik. Akan tetapi kenapa United kalah pada malam tu? kerana ingin menyimpan tenaga bagi mengunjungi Malaysia. Hendak menentang Malaysia bukan mudah seperti disangka kerana kini dengan jersey barunya ala Harimau Malaya tetapi serupa hari-hari mau.

Begitulah kisahnya peminat fanatik United walau apa yang terjadi tetap diblekang. Tidak seperti kawan-kawan yang ku kenali di sini peminat Liverpool atau Chealse adalah peminat baru.






No comments: