Monday, May 28, 2007

Ujian Komprehensif

Pada Hari Sabtu, 26 Mei 2007 saya telah menghadiri ujian oral untuk meluluskan kursus Ijazah saya dengan IAIN sulthan Thaha Syarafuddin Jambi. Alhamdulillah ujian dijalankan dengan pelbagai soalan dilontarkan kepada saya. Apa yang menariknya soalan itu diberikan dalam pelbagai bahasa iaitu bahasa Melayu, Inggeris dan Arab. Apa yang merungsingkan saya kepenggunaan Bahasa Inggeris saya kurang tepat apabila menjawab soalan. Walauapapun saya ada cerita lebih mengecewakan.
Pada hari yang sama, saya telah dipanggil untuk ujian MTEST J-Qaf saya tidak sempat balik. Harapan untuk pindah kerja pada tahun hadapan tertangguh lagi. Bukan saya mengejar gaji yang tinggi, ramai kawan-kawan bertanya kenapa harus mencari kerja lain, kerja sekarang sudah cukup untuk kamu. Saya menjawab tidak puas membuat kerja harian yang sama, kurangnya cabaran, saya perlu manambah ilmu. Bileh saya katakan diri ini tidak sesuai berada di dalam pejabat membuat kerja pentadbiran. Saya minat belajar dan mengajar itu menyebabkan saya berasa gelisah tidak banyak belajar. Oleh kerana saya sudah terlepas dengan ujian tersebut ada hikmah di sebalik itu.
Sedih tetapi ceria, dapat surat jemputan kawin dari Bilal Ismail Hashim untuk menamatkan zaman bujangnya. Semoga berbahagia...amin

No comments: