Thursday, July 23, 2009

Jengok Dusun

"Assalamualaikum Ustaz, petang ni lepas zohor ada kerja ka ?". Tanya Ustaz Bakar.

"Walaikummussalam, petang ni tak dak kerja cumanya kena pi PCB ada program pelajar di sana". Kawe.

Panggilan tadi sebenarnya satu ajakan untuk menunggu durian jatuh di dusun. Dusun yang terletak di dalam kampong apa nama tak pasti. Hampir sejam menunggu durian jatuh dapat juga lebih kurang 30 biji. Puas hati kerana dapat durian banyak dan diberikan kepada pelajar, pada masa yang sama dapat menderma darah kepada nyamuk dan pacat.

Sebelum pergi ke PCB petang ni sempat juga menikam durian 5-6 biji. Aih ingat nak posa kejap ngan durian ni tapi sukar diduga. Durian jatuh keriba.

Jom bertolak ke PCB, Kursus Pengurusan Organisasi UiTM Kelantan. Sedihnya kali ini tidak dapat bawa isteri dan anak bersama. Rindu nanti.

5 comments:

Nida said...

Ustaz...

Makan durian tu beringat...nnt demam kesian lak kat Fizah, kena jaga baby 'tua'....

Apa2 pun bila nak tambah baby, Mak Su dah 3...

annur huda said...

salam..ya ustaz..

sye pun kalau ikutkan GILER dgn durian..tapi..itulah..takut nak mkn byk2..sbab takut naik balik berat
hahaha..alasan tak logik..

so..untuk meghilangkan kempunan..makan tetap mkn..tapi..tolonglah jgn beli byk2..letak depan mate..

selagi tak hbs..selagi tu ngadap, so haritu balik cuti kat KL, abg sye bwa balik durian dr Kg kwn dia di perak..nasib baiklah skdar 3 biji je.lau tau..tiap hari mengadap durian..hahaha..

durian mmg sedap, dan mlm tu, mmglah trase pns nye badan..bile ustaz mau blnje mkn durian siam??hahah..

muqay said...

Maksu,

Alhamdulillah sampai hari ini belum demam lagi, tapi jika mkn 5 biji kpl terus pening jer... xmkn rasa rugi.

Baby tua mmg kene jaga, tapi adam masa dan ketikanya sahaja.

muqay said...

Huda al-hud,

Mkn durian jgn sampai jadi giler sudahlah, takut durian akan diharamkan pulakn di tanah airku. hehe

srikandi said...

heheh..fanatik ye ustaz