Sunday, May 24, 2009

Blogawan-Blogawan

Kita adalah di antara blogawan-blogawan dari seluruh dunia. Ada satu perkara menarik yang inngin dikongsi bersama kalian. Kita mungkin dikalangan blogawan remaja, pemuda, dewasa dan mungkin tidak kita ini seorang yang berpangkat warga emas.

Saya senaraikan beberapa blogawan sama usia dengan datuk dan nenek kita.

Blog van Maria Amelia Lopez, 97, Spanje (†).

Blog van Mortart, 84, Amerika.

Twitter van Ivy Bean, 104, Engeland.

Blog van Olive Riley, 108, Australië (†).

Blog van Donald Crowdis, 95, Canada.

Thanks:http://internationmusing.blogspot.com/

5 comments:

annur huda said...

Tuan Muqay,

Hebatnye diorg reti guna komputer, sedangkan ayah saya pun suruh anak-anak taipkan surat untuk diorg. katanya kalau diorg menaip, rasenye setngah jam baru dpt tulis dpt 3-4 ayat. sbbnye..mata dh kabur nak tekan keyboard. kesalahan ejaan lagi..

senang-senang suruh anak2 je..hehe..

kalau nenek sye , ayah or mak sye boleh buat blog..wah hebat..tapi rasenye..tak menjadi..coz. sye ngadap laptop lama-lama smpai lewat mlm pun dah bising.kata org bujang a.k.a anak dara...hehe

muqay said...

Huda al-Solo,

Beberapa tanggapan kita boleh buat kepada datuk dan nenek yang aktif beblog sehingga lewat usia.

1) mereka kesunyian, dengan berblog mereka dapat mengatasi masalah kesunyian.

2) Nenek ini rasa seronok bila mana mereka dapat bertinteraksi dengan anak cucu yang menghormati mereka daripada pelbagai bangsa dan negara.

Pasal Anak dara setiap hari mengadap laptop mungkin masanya tidak kedekut seperti ibu-ibu yg sudah mempunyai anak-anak kecil. sukar saya melihat golongan ini berblog atau surfing internet.

annur huda said...

Tuan Muqay,

saya harap pun , ustaz jika dipanjangkan umur ke 100 tahun dan keatas, masih mengekalkan blog ni buat tatapan, keturunan Tuan
Muqay al-Kombat..Raja segala kehenseman "Remaja"..huhu..

nanti bolehlah, keturunan ustaz tgk, "tok moyang nyang aku dulu mcm ni ropanya.."..

(ya Tuan Muqay, apekah lagi gerangan nama yang ingin diberi lagi pada sye??rasanya al cantik molek belum lagi..hehe..kate keturunan kedah+kelate..lawa n comel..hik..hik..hik..sye sudah perasan)..

muqay said...

Huda al-Cun-I

Insyaallah, blog ini akan dikekalkan untuk generasi yang akan datang. Buat tatapan anak cucu perlu mengetahui kepentingan membaca dan menulis.

Dan juga boleh dijadikan satu kekuatan menangkis stress.

Tidak salah malah ada asas kebenarannya memang orang kedah Lawa tapi orang kelantan comel sahaja.

annur huda said...

Tuan Muqay,,

ade beza ke lawa dan comel??

adekah lawa bermaksud rupa yg elok serta pandai berfikir??

comel sebaliknya??

adakah saya punya keduanya??huhu..(perasan lagi)..

Apepun mmg sye darah kedah n kelate,.