Sunday, April 19, 2009

Atas Nama Cinta


Novel ini berjudul Atas Nama Cinta, satu novel yang memberi kepada pembaca. Novel kisah benar, berlatar belakangkan sejarah silam umat Melayu pada zaman penjajah.
Novel ini perlu dibaca oleh setiap generasi bagaimana akidah hanya boleh diperkotakkatikan oleh undang-undang penjajah. Bagaimana cinta seorang anak terhadap ibu angkat melebihi cinta kepada ibu kandung kerna alasannya AQIDAH. Ya Novel ini ditamatkan tidak seperti novel cinta yang lain. Penamatnya sedih dan mungkin kita juga akan menjadi "pendendam".
Sempena pesta buku sedang berlangsung jangan lupa kepada sesiapa yang masih belum memiliki harus dimiliki, kepada sesiapa yang sudah memiliki jangan disimpan di rak sahaja. Bacalah untuk mengalami saat getir seorang Pencinta.

8 comments:

annur huda said...

macam pernah baca..

pernah ke??adus..udah lupa.. byk sgt sampai tak teringat..tapi cover tu mmg lah selalu jumpa..heheh..

yer..yer..pernah baca dan ada..beli book fair tahun lepas..mmg agak menarik plotnya..beli sbb nya tajuk kot yang menarik perhatian..sinopsis yg agak menarik jgak..'

beli2..jgn tak beli..

muqay said...

Novel dah baca lama dah, dan saya berkongsi ngan pelajar pasal novel2 ni. Bukan apa untuk mengekalkan keremajaan yg hampir senja.

Sayangnya tinggal zaman remaja ni.

annur huda said...

jadi..sye yang masih dikatakan remaja ini, harus gune masa remaja dengan sebaiknya..jgn disia-siakan..hehe..Remaja lagi ni, selagi tak kawin..

rasanye, sye akan tetap menjadi "remaja"(dlm diri) sampai bila2.. penampilan boleh berubah mengikut keadaan namun mengekalkan keremajaan dlm diri...ok kot gitu...

walaupun dh berumur, rasanya,kalau kite masih membca sesuatu yang dan mengikut arus masa, kita akan tetap rasa muda..betul kan??

yang penting kita tahu siapa diri kita..

muqay said...

Hehe

remaja tua, gelaran yg diberikan pelajar kpd saya.

perasan! ustaz ni.

annur huda said...

la. lagu tu ka..

sbb ustaz kawin awai sangat la kot, sbb tu diorg kata Remaja Tua.. mcm saya, org kata Remaja lagi..hehe..

muda2 lagi dh ada anak..tapi, nanti bila ustaz tua, lain plak ceritanya, orang akan kata "anak masuk universiti, dah ada cucu, ayah tak pencen2 lagi, muda la hang...hang pakai jamu apa, meh ajaq ak ckit.."

untung tu..kekalkan "keremajaan" itu..

muqay said...

So huda kene kawin awal br nnti awek muda,

inilah petua turun temurun.

haha

muqay said...

Huda,

Awak tu sama jer, remaja otw tu tua...hehe

bezanya mungkin, yer xbersuami, xdukung anak, haha

tp memang best dukung anak, tak de org kacau dah.

annur huda said...

Ustaz...

ish..kata2 ustaz ni, betul2 menggugat serta cuba memruntuhkan pendirian sya yg cube saya pertahankan..(selagi tak grad tak leh kawin.~pendirian main2)..hahaha...

takpelah,sekurangnya terbuka sikit ruang hati sya untuk kawin cepat, calon mmg mencri..insyaAllah, ade rzeki, langkah bendul pun, terpaksalah..hehe..itulah dikatakan jodoh..(nak cari suami yang selalu anggap saya remaja yang matang..hehehe)

doa2kanlah cepat hbs..(sape taknk dukung anak sendiri, asik anak2 sedara je..)hehe..