Sunday, April 19, 2009

Pak Lawak oh Pak Lawak

Pak Lawak kata peluk tak menjejas ekonomi negara, setahu aku la tak pernah lagi ada mana-mana statement daripada pak lawak tersohor ucap macam tu.

Peluk Irma tak jejas ekonomi negara - Nabil

Nah ini dia kenyataanya.

6 comments:

LUKISAN PENA said...

InsyaAllah tuan Muqay,

Harapan hamba bukan nya harapan biasa,
Bukanya diatas harapan lukisan pena,
Moga dipermudahkan mendapat pencerahan,
Moga dapat menyesuaikan keadaan dengan jiwa di pena,
Bukan jiwa kepada keadaan,
Mohon seiringan untuk berjalan seirama,
Andai boleh di kongsi bersama apa yg didada,
Moga ada berkat dari Nya di mana-mana berada,
Lagi mulia lebih redhaNya,
Hambanya berpuitis berpujangga,
Kiranya masa lebih banyak ditanya pada diri tuan muqay sendiri sahaja,
Risau kiranya semangat disudut jiwa terbang mengikut arus rentak dan irama,
Boleh juga langkah pertama dibina semula,
kerana Harapan hamba bukanya cinta biasa....

t/b:Siapakan gerangan 'nabil' pelawak yang begitu lawak, tersangatlah lawak, sungguh-sungguh lawak adanya? Bijak betul berkata-kata lawak,adakah bagi nya lawak yang serius atau serius yang lawak.. harapnya bukan manipulasi media massa untuk melawakkan dia...."dia pikir lah sendiri"

muqay said...

Tuan Pena,

Memang tidak menjejaskan ekonomi negara, tp iman ko letak kat mana? tak terjejas jgk ker? atau iman ko makin bertambah dari sehari ke sehari bila mana ko berpeluk dgn irma?

Woi bikin kaco jer ko ni, gila publisiti murahan.

annur huda said...

Betul..betul..betul...

walaupun gembira tak terkata sekalipun, takdelah smpai nak peluk anak dara orang, plak tu boleh bg statement .. bukan salah dia so, wat pe nak minta maaf..ade ke patut, ntah ape yg dinilai oleh peminat nye nanti,,

kalau peminat fanatik mungkin dpt memaafkan apa yg dia buat, tapi sekurangnya, minta maaflah dengan apa yang dia buat, bukakh itu menjatuhkan martabat dia..

lawak atau pelawak sekalipun takkan lah membelakangkan iman..
kalau iman boleh di buat lawak, rendahnya mertabat seorang islam itu..

moga kita dijauhkan...

~najihahfaizahazaman~ said...

oh tidak..
nauzubillah min zalik (^_^)
nilah rupenye manusia di akhir zaman..
bpeluk mmg tak jejas ekonomi negara scr zhir..
tapi scr x sengaja..membuahkan bmacam2 perkara yg bleh
merosakkan iman, lalu runtuhlaa institusi negara..
disbbkan lemahnya iman, dan kotornya hati..

LUKISAN PENA said...

lawak yang mengundang bala bencana...membabitkan semua...rakyat jelata..

Lawak yang menggambarkan majoriti anak muda sekarang... spontan yang dibuat depan kamera, org ramai

Kalau spontan dalam gelap tak tau lah spontan yang macam mana...

annur huda said...

Menunjukkan anak muda sekrang takde perasaan malu..

tidak segan silu untuk wat apa yang mereka suka..adakah sbb islam kini yg menyebabkan mereka sebegitu..

dalam islam tak ada lawaknya