Saturday, April 25, 2009

Piala FA 2009

Malam ini satu perlawanan penting satu pasukan dari timur dan satu pasukan dari barat. Boleh juga kita katakan perlawanan malam ini untuk menundukkan ego pasukan masing-masing. Awas penyokong Kelantan kerana penyokong Selangor akan baling air ke arah kamu. Aku tidak pasti air apakah itu.

Aku ramalkan malam ini, Kelantan 2 Selangor 0. Kita doakan semoga Selangor dikelepek oleh The Red Warrior.

Aku harap pertahanan Kelantan jika boleh belasah jer Amri Yahyah.

11 comments:

annur huda said...

Tuan Ustaz Muqay,

Rase2 nye sape yang akan menang??

Red Warrior VS red Giant

Kat umah saye..Dua2 ade, Selangor Dan Kelantan..heheh..Abg2 sye semestinye Selangor..ayah sye, masih rase dia Kelantan kot.huhuh

muqay said...

al-Huda,

Saya mmg anti selangor, lama dari dl smpai hr ni.

Bila tnya knp? slngor bongkak!

annur huda said...

ya Ustaz.

Sye tak pernah sokong mane..mcm biaselah, tgk shaja, n lihat diorg bersorak.huhuh..

mane yg menang itu yg terbaik..

annur huda said...

Sudah ku jangkakan, Selangor hanya boleh menang dgn penalti sahaja..

kalau lawan time, mmg payah gak nak menang,..diorg main mcm..suke2 je..

(sye tak berpihak kepada mane2..)

Pertanyaan:
adakah apabila satu perlawanan SERI kemudian penalti , mereka dikatakan kedua-duanya sama hebat??

muqay said...

Sama2 hebat tapi ada bnyak kelemahan dlm perlawanan mlm ini, di antaranya kelemahan pengadil berat sebelah lebih menyebelahi selangor.

Kelantan bermain di negeri selangor, menunjukkan sleangor mempunyai kelebihan di gelanggang sendiri.

Selalunya penyokong selangor jahat.

LUKISAN PENA said...

harap2 tak ad perlawanan pulak di luar stadium..

w/pun just dgr dari radio kelantan fm..dapat gambaran memang kedua2 pasukan layak untuk berlawan di peringkat akhir...ulasan dari deejay menggambarkan kedua2 pasukan seimbang dari serangan.

walau apa pun, keputusan tetap keputusan..

che-deal said...

Yeah..selangor menang....

muqay said...

Salam Tuan Deal,

Tahniah krn kemenangan smlam dibantu oleh pengadil. Pengadil tu org jawa.

Tuan Sham,
Ya keputusan mmg satu ketetapan akhir perlawan nmun kita sbg penyokong tidak tegar biarkan mereka.

Ps: Bukan negeri ambo lawe mlm tadi.

annur huda said...

kepada semua..

senang saya katakan, kebanyakan pemain malaysia boleh dikatakan sebagai hanya "jaguh kampung".. boleh beraksi di tempat sendiri, tapi bila pergi ke laur, semua jatuh merundum..

isu hangat sekrang, mampukah psukan malaysia ke persada antarabangsa seperti pernah masuk satu topik perbicangan bersama Ally Iskandar..

pasukan sama hebat, namun hebat kah mereka sebenarnya...

muqay said...

Hebat sangat, hanya mereka dikenali dari utara hingga selatan tanah air sahaja dan tidak lebih dari itu.

Bukan nak perlekeh tapi pemain bola budak2 yg ponteng sekolah.

LUKISAN PENA said...

there are no proper career planning for football player..in Malaysia... so hanya yang ada sekadar mengisi kekosongan kerjaya.. bukan bermain dengan jiwa..